Toko 52—Ilay Mpiandry ondry tsara indrindra (tapany 1)
«Izaho
no Mpiandry tsara ; ny mpiandry tsara manolotra ny ainy hamonjy ny
ondry». «Izaho no Mpiandry Tsara ; ary fantatro ny Ahy, sady fantany
Aho, dia tahaka ny ahafantaran’ ny Ray Ahy sy ny ahafantarako ny Ray ;
ary Izaho manolotra ny aiko hamonjy ny ondry» (Jao 10 : 1-30).
Nahita lalana indray Jesosy ahatrarany ny sain’ ny mpihaino Azy tamin’ ny fanarahana ny zavatra mifandray nahazatra azy ireo. Nampitahainy tamin’ ny rano mangatsiaka mamelombelona. ny hery miasa mangina avy amin’ ny Fanahy. Efa nasehony ho toy ny fahazavana ny tenany, dia loharanon’ aina sy fifaliana ho an’ ny zavaboary sy ho an’ ny olona. Izao indray dia asehony amin’ ny alalan’ ny sary kanton’ ny any an-tsaha, ny fifandraisany amin’ izay mino Azy. Tsy nisy sary nahazatra kokoa ny mpihaino Azy noho izany, ary ny tenin’ i Kristy dia mamatotra izany ho mandrakizay amin’ ny tenany. Na oviana na oviana ny mpianatra no mijery mpiandry ondry mikarakara ny andian’ ondriny, dia mahatsiaro ny lesona nataon’ ny Mpamonjy izy. Hahitany an’ i Kristy ny mpiandry ondry mahatoky rehetra. Hahitany ny tenany ny ondry tsirairay tsy manan-kery sady tsy mahavita tena.
Io sary io dia efa nampiharin’ ny mpaminany Isaia tamin’ ny asa nanirahana ny Mesia, tao amin’ ny teny fampiononana hoe : «Ry Ziona, izay mitondra teny soa mahafaly ò, miakara any antendrombohitra avo ; ry Jerosalema, izay mitondra teny soa mahafaly ô, asandrato mafy ny feonao, asandrato fa aza matahotra ; lazao amin’ ny tanànan’ i Joda hoe : Indro Andriamanitrareo. Hiandry ny ondriny tahaka ny mpiandry ondry Izy ; ny sandriny no hanangonany ny zanak’ ondry, ka hotrotroiny eo an-tratrany ireny» (Isa. 40: 9- 11). Hoy ny hiran’ i Davida : «Jehovah no Mpiandry ahy ; tsy hanan-java-mahory aho». Ary izao no nambaran’ ny Fanahy Masina tamin’ ny alalan’ i Ezekiela : «Ary hanangana Mpiandry iray ho azy Aho, Izy no hiandry azy ; ny very hotadiaviko, ny voaroaka hampodiko, ny folaka hohamarako, ny malemy hatanjahiko». «Ary hanao fanekem-pihavanana aminy Aho». «Ary tsy ho babon’ ny jentilisa intsony izy . . . fa handry fahizay, ary tsy hisy hanaitaitra azy» (Ezek. 34:23, 16, 25, 28).
.
< TOKO 51 TAPANY 2 >
Nahita lalana indray Jesosy ahatrarany ny sain’ ny mpihaino Azy tamin’ ny fanarahana ny zavatra mifandray nahazatra azy ireo. Nampitahainy tamin’ ny rano mangatsiaka mamelombelona. ny hery miasa mangina avy amin’ ny Fanahy. Efa nasehony ho toy ny fahazavana ny tenany, dia loharanon’ aina sy fifaliana ho an’ ny zavaboary sy ho an’ ny olona. Izao indray dia asehony amin’ ny alalan’ ny sary kanton’ ny any an-tsaha, ny fifandraisany amin’ izay mino Azy. Tsy nisy sary nahazatra kokoa ny mpihaino Azy noho izany, ary ny tenin’ i Kristy dia mamatotra izany ho mandrakizay amin’ ny tenany. Na oviana na oviana ny mpianatra no mijery mpiandry ondry mikarakara ny andian’ ondriny, dia mahatsiaro ny lesona nataon’ ny Mpamonjy izy. Hahitany an’ i Kristy ny mpiandry ondry mahatoky rehetra. Hahitany ny tenany ny ondry tsirairay tsy manan-kery sady tsy mahavita tena.
Io sary io dia efa nampiharin’ ny mpaminany Isaia tamin’ ny asa nanirahana ny Mesia, tao amin’ ny teny fampiononana hoe : «Ry Ziona, izay mitondra teny soa mahafaly ò, miakara any antendrombohitra avo ; ry Jerosalema, izay mitondra teny soa mahafaly ô, asandrato mafy ny feonao, asandrato fa aza matahotra ; lazao amin’ ny tanànan’ i Joda hoe : Indro Andriamanitrareo. Hiandry ny ondriny tahaka ny mpiandry ondry Izy ; ny sandriny no hanangonany ny zanak’ ondry, ka hotrotroiny eo an-tratrany ireny» (Isa. 40: 9- 11). Hoy ny hiran’ i Davida : «Jehovah no Mpiandry ahy ; tsy hanan-java-mahory aho». Ary izao no nambaran’ ny Fanahy Masina tamin’ ny alalan’ i Ezekiela : «Ary hanangana Mpiandry iray ho azy Aho, Izy no hiandry azy ; ny very hotadiaviko, ny voaroaka hampodiko, ny folaka hohamarako, ny malemy hatanjahiko». «Ary hanao fanekem-pihavanana aminy Aho». «Ary tsy ho babon’ ny jentilisa intsony izy . . . fa handry fahizay, ary tsy hisy hanaitaitra azy» (Ezek. 34:23, 16, 25, 28).
Nampiharin’
i Kristy tamin’ ny tenany ireo teny ireo, ary nasehony ny
fahasamihafan’ ny toetra amam-panahin’ ny tenany sy ny an’ ireo
mpitarika tao amin’ Isiraely. Vao nandroaka ondry iray avy tao amin’ ny
vala ny Fariseo, satria sahy nijoro ho vavolombelon’ ny herin’ i Kristy
io. Nosarahiny ny fanahy iray izay notarihin’ Ilay tena Mpiandry ondry
teo Aminy. Tamin’ izany dia nasehon’ izy ireo fa tsy nahalala ny asa
nankinina taminy izy, ka tsy mendrika ny fitokisana azy ho mpiandry ny
ondry. Nasehon’ i Jesosy teo anatrehany izao ny fahasamihafan’ izy ireo
sy ny Mpiandry tsara, ka manondro ny tenany Izy ho ilay tena mpiandry ny
ondrin’ i Jehovah. Talohan’ ny nanaovany izany anefa, dia nanambara ny
tenany tamin’ ny sary hafa Izy.
Hoy
Izy : «Izay tsy miditra amin’ ny vavahady ho amin’ ny valan’ ondry, fa
mananika ny fefy, dia mpangalatra sy jiolahy. Fa izay miditra amin’ ny
vavahady no mpiandry ondry». Tsy azon’ ny Fariseo fa natao mba
hanoherana azy ireo teny ireo. Raha nihevitra tao am-pony izay dikan’
izany izy, dia nambaran’ i Jesosy mazava taminy hoe : «Izaho no vavahady
; raha Izaho no hidiran’ ny olona, dia hovonjena izy ka hiditra sy
hivoaka sady hahazo hanina. Ny mpangalatra tsy avy raha tsy hangalatra
sy hamono ary handringana ; Izaho avy mba hananany fiainana, sady
hananany be dia be».
Kristy
no vavahadin’ ny andian’ ondrin’ Andriamanitra. Teo amin’ io vavahady
io, no nahitan’ ny zanany rehetra lalana idirana hatramin’ ny taloha
indrindra. Tao amin’ i Jesosy, nasehon’ ny sary, araka ny aloky ny
tandindona, nahariharin’ ny fanambarana nataon’ ny mpaminany, nalana
sarona teo amin’ ny lesona nomena ny mpianatra, ary teo amin’ ny
fahagagana notanterahina ho an’ ny zanak’ olombelona, teo amin’ i Kristy
no nibanjinany ny «Zanak’ ondrin’ Andriamanitra izay manaisotra ny
fahotan’ izao tontolo izao» (Jao. 1: 29), ary
tamin’ ny alalany dia nentina tao anatin’ ny valan’ ny fahasoavana izy.
Betsaka no tonga nitondra zavatra hafa tao amin’ ny finoan’ izao
tontolo izao, nisy fanompoam-pivavahana sy ny fombam-pivavahana
novolavolaina izay antenain’ ny olona handraisana fanamarinana sy
fihavanana amin’ Andriamanitra ary hahitana lalana idirana ao amin’ ny
valany. Nefa Kristy no hany vavahady, ary izay rehetra nanao izay
isalovanany mba hakany ny toeran’ i Kristy, izay rehetra niezaka ny
hiditra ao amin’ ny vala amin’ ny fomba hafa, dia mpangalatra sy
jiolahy.
Tsy
niditra teo amin’ ny varavarana ny Fariseo. Nananika teo amin’ ny vala
tamin’ ny lalana hafa, noho i Kristy izy, ka tsy nanatanteraka ny asan’
ny tena mpiandry ondry. Ny mpisorona sy ny mpanapaka, ny mpanora-dalàna
sy ny Fariseo, dia nanimba ny ahimaitso mitondra aina, ary nandoto ny
loharanon’ ny ranon’ aina. Marina ny fomba filazan’ ny teny avy tamin’
ny tsindrimandry an’ ireo mpiandry ondry sandoka ireo : «Tsy manatanjaka
ny malemy hianareo, na manasitrana ny marary, na manamatra ny folaka,
na mampody ny noroahiny . . . ; fa loza loatra ny fampanompoanareo azy» (Ezek. 34: 4).
Tamin’
ny fotoan’ andro rehetra, dia nampiseho fampianarana tamin’ izao
tontolo izao ny mpanao filozofia sy ny mpampianatra izay hanomezana
fahafaham-po izay ilain’ ny fanahy. Ny firenena jentilisa tsirairay avy
dia nanana ny mpampianatra lehibe teo aminy sy ny rafi-pivavahany izay
nanolotra fomba fanavotana hafa noho ny an’ i Kristy, ka nampitodika ny
mason’ ny olona hiala teo amin’ ny tavan’ ny Ray, ary nameno ny fony
tamin’ ny tahotra an’ Ilay tsy nanome azy afa-tsy fitahiana. Nanana
fironana izany fivavahana izany handroba an’ Andriamanitra amin’ ny
fananany izay hananany fahefana tamin’ ny alalan’ ny famoronana sy
tamin’ ny alalan’ ny fanavotana. Ireny mpampianatra sandoka ireny dia
mandroba ny olona koa. An-tapitrisany ny olona no voafatotra ao amin’ ny
fivavahana sandoka, voafehin’ ny tahotra manan-devo, ny tsy firaihana
adala, ka miasa mafy tahaka ny biby mitondra enta-mavesatra, tsy manana
fanantenana na fifaliana na faniriana eto an-tany, ary tsy manana
afa-tsy tahotra manasatra ny amin’ ny ho avy. Ny filazan- tsaran’ ny
fahasoavan’ Andriamanitra ihany no afaka manandratra ny fanahy. Ny
fibanjinana ny fitiavan’ Andriamanitra naseho teo amin ny Zanany, dia
hampihetsika ny fo sy hanaitra ny herin’ ny fanahy mihoatra noho izay
azon’ ny zavatra hafa atao.
Tonga Kristy mba hahazoany mamorona indray ny endrik’ Andriamanitra eo amin’ ny olona ; ary izay rehetra manodina ny olona hiala amin’ i Kristy, dia manodina azy hiala amin’ ny loharanon’ ny fitomboana marina ; esoriny aminy ny fanantenana sy ny fikasana ary ny voninahitry ny fiainana. Mpangalatra sy jiolahy izy.
«Fa izay miditra amin’ ny vavahady no Mpiandry ondry». Kristy no sady vavahady no mpiandry ondry. Miditra amin’ ny alalan’ ny tenany Izy. Amin’ ny alalan’ ny sorona nataon’ ny tenany no mahatonga Azy ho mpiandry ny ondry. «Ary Izy no vohan’ ny mpiandry vavahady ; ary ny ondry mihaino ny feony ; ary izay ondriny tokoa dia antsoiny amin’ ny anarany avy ka entiny mivoaka. Ary rehefa mamoaka ireo rehetra ireo izy, dia mialoha azy ; ary ny ondriny manaraka azy, satria mahalala ny feony ireo» .
Tonga Kristy mba hahazoany mamorona indray ny endrik’ Andriamanitra eo amin’ ny olona ; ary izay rehetra manodina ny olona hiala amin’ i Kristy, dia manodina azy hiala amin’ ny loharanon’ ny fitomboana marina ; esoriny aminy ny fanantenana sy ny fikasana ary ny voninahitry ny fiainana. Mpangalatra sy jiolahy izy.
«Fa izay miditra amin’ ny vavahady no Mpiandry ondry». Kristy no sady vavahady no mpiandry ondry. Miditra amin’ ny alalan’ ny tenany Izy. Amin’ ny alalan’ ny sorona nataon’ ny tenany no mahatonga Azy ho mpiandry ny ondry. «Ary Izy no vohan’ ny mpiandry vavahady ; ary ny ondry mihaino ny feony ; ary izay ondriny tokoa dia antsoiny amin’ ny anarany avy ka entiny mivoaka. Ary rehefa mamoaka ireo rehetra ireo izy, dia mialoha azy ; ary ny ondriny manaraka azy, satria mahalala ny feony ireo» .
Ny
amin’ ny biby rehetra, dia ny ondry no anisan’ ny saro-tahotra sy
malemy indrindra, ary any atsinanana dia tsy sasatra ary tsy mijanona ny
asan’ ny mpiandry ondry ho an’ ny ondriny. Tahaka ny ankehitriny koa ny
taloha ka tsy azo antoka ny teo ivelan’ ny tanàna mimanda. Nisy
mpangalatra avy tamin’ ny foko mpirenireny teny amin’ ny manodidina
teny, na biby mpihaza avy tamin’ ny toerana miafina tany anaty vatolampy
nijanona teny niandry izay handrobany ny andian’ ondry. Miandry izay
nankinina taminy ny mpiandry ondry, ary fantany fa tandindomin-doza ny
ainy amin’ izany. Jakoba, izay niandry ny ondrin’ i Labana teo amin’ ny
toerana fiandrasana ondry tany Harana, dia milaza ny asany tsy nety
sasatra, ka hoy izy hoe : «Nony atoandro matin’ ny hain’ andro aho, ary
nony alina dia matin’ ny fanala ; ary nandositra ny masoko ny
torimasoko» (Gen. 31: 34). Ary
teo am-piandrasana ny ondrin’ ny rainy i Davida tovolahy, irery, no
nifanehatra tamin’ ny liona sy ny bera, sy namonjy avy teo am-bavan’
ireo ny ondry norombahiny.
< TOKO 51 TAPANY 2 >
Commentaires
Enregistrer un commentaire